fredag 2 juli 2010

Kampanjplanering


Troligen årets första värmerekord idag åtminstone i Linköpingstrakten. Jag gillar sol och värme så jag klagar inte. Jobbar hemifrån från och med den här veckan, vilket är en förmån sådana här dagar. Försöker jobba undan några timmar på förmiddagen, sen någon timme i solen, en motionsrunda (blev det i alla fall idag), lite mat och sen jobb på kvällen igen. Fungerar riktigt bra (man har ju karaktär).

Det mesta jobbet just nu är detaljplanering av personvalkampanjen och valspurt. Känner att jag efter dagens avstämning av almanackan mot min kampanjplan har läget under kontroll. Nu gäller det att läsa på för att vara väl förberedd i mötet med väljarna.

Här är mina personliga kampanjområden:

Jag vill att Du som äldre
-får jobba så länge Du vill och kan oavsett ålder
-själv får bestämma över Din omsorg när den dagen kommer
-själv får välja hur och var Du vill bo

Jag vill att Du som har en funktionsnedsättning
-ska kunna röra Dig fritt och kunna nyttja varor och tjänster utan diskriminerande hinder
-ha rätt till arbete eller sysselsättning
-ha rätt till samma inflytande över alla omsorgsinsatser som över den personliga assistansen

Jag vill
-införa en allmän och obligatorisk arbetslöshetsförsäkring
-bidra till att utveckla en skola för kunskap och bildning, där varje elev får möjlighet att växa
-medverka till att utveckla positiva attityder till företagande och företagare.

Jag hoppas självklart på många kryss för att kunna genomföra det jag brinner mest för i politiken.

Så Du som gillar detta KRYSSA mig den 19 september!



Inga kommentarer: