tisdag 9 juni 2009

Ditten och datten

Har just avslutet en "rensning" i mitt arbetsrum här hemma. Sådant måste ske med jämna mellanrum. Det är otroligt vad lätt det är att samla på sig tidningsurklipp, hela tidningar med någon intressant artikel etc etc. Somt har jag sparat som underlag till t ex en egen artikel. Ofta går tiden dock ifrån både mig och frågans aktualitet. Då återstår pappersinsamlingen eller "tuggen".

I morgon onsdag blir det tåget till Stockholm för möte med Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden hela dagen. Nämnden har nyligen levererat sin första årsberättelse till regeringen http://www.sakint.se/res/Arsberattelser/sin_arsberattelse_2008.pdf
har faktiskt hunnit uträtta en hel del och uppdraget blir bara mer och mer intressant. Kolla gärna på bifogade länk.

Integritetsfrågorna har varit i fokus under det senaste året och till viss del även nu i EU-valrörelsen. Än mer lär det bli i höst i Sveriges riksdag och i EU-parlamentet, där det svenska ordförandeskapet kommer att ha ansvar.

Utöver tidningar och minidator tar jag med mig Barack Obamas bok "Min far hade en dröm" på tåget i morgon. Så många har rekommenderat boken så jag ser verkligen fram emot att ta del av innehållet.

Inga kommentarer: