torsdag 2 april 2009

Gäller inte hastighetsregler för MC?

Ser att jag inte bloggat på en och en halv vecka! Men det beror inte på att jag varit lat utan på mängder av jobb. Förra veckan innehöll bl a nämndsammanträde, kommunalt handikappråd, årsmöte med Folkpartiets länsorganisation och medverkan på RBU i Östergötlands årsmöte. Den här veckan fullmäktiges temadag kring handikappolitiska programmet samt två dagars sammanträde och utbildning med Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden. Kom hem för ganska precis fyra timmar se´n. Har ätit middag, kört en maskin tvätt, packat upp, sett Östnytt och Rapport, snabbkollat mailen samt varit på kvällspromenad med hunden. Det sistnämnda är makens uppgift men han åkte på logemöte när jag kom hem.

Skönt att våren är här. Det var fortfarande plusgrader nu för en stund sedan. Hoppas värmen - och framförallt solen - håller i sig. A´propå våren så är motorcyklister på vägarna ett säkert vårtecken. Jag blev omkörd på vägen hem av två stycken. Märkligt detta med mc-förarnas hastigheter på våra vägar. Jag har då aldrig sett någon skylt om fri fart för motorcykel. Men jag kanske inte varit tillräckligt observant.
Nu ska jag titta på reprisen av veckans Uppdrag granskning. Sen får det nog bli sängen.

Inga kommentarer: