torsdag 16 september 2010

Tre dagar kvar

Ännu en dag med utdelning av valmaterial. Jag blir lyrisk bara jag ser en brevlåda. Ännu en väljare att övertyga.
När fötterna svider känns det gott att ha sett ännu en opinionsmätning med ledning för Alliansen. Men ... det är en opinionsmätning och inte ett valresultat. Ingenting är klart förrän söndag kväll.

Det märks att många förtidsröstat. Flera jag träffat idag har sagt: "det är redan klart". Läste någonstans att förtidsröstandet hittills har slagit rekord.

Dock får jag varje dag mail från väljare som vill ha svar på frågor för att kunna bestämma sig. Undrar om personvalet får ett genombrott denna gång. Flera som ställer frågor vill veta också vad jag tycker personligen. Inte bara partiets åsikt. Valmyndigheten har en bra reklamsnutt om möjligheten att kryssa. Förhoppningsvis leder det till större intresse.

I Linköping är vi många kandidater med eget personvalsmaterial. Det är precis så det ska vara. En av avsikterna med införandet av personval var just att kandidaterna skulle visa väljarna vem man är, vilka frågor kandidaten brinner för etc.

I kväll är det partiledardebatt på TV4. Har sett delar av utfrågningarna under veckan. Tycker inte de varit några höjdare vad utfrågarna beträffar. Hoppas det blir bättre i kväll. Annars får man väl hoppas på fredagens motsvarighet i SVT.

Inga kommentarer: