tisdag 7 september 2010

Mer kampanjande än bloggande

Och så ska det väl vara när bara 12 dagar återstår av valrörelsen.
Igår en bra debatt hos SPF i Finspång. Nog tyckte jag att vi i Alliansen var mest på alerten. Debatten leddes skickligt av Folkbladet politiske redaktör Widar Andersson. Läs hans ledarkommentar om debatten.

A´propå kommentarer. Är det inte lite löjligt av media att ägna så mycket tid åt Ohly och bröstpump? Jag såg utfrågningen. Han ville vara tydlig med att han varit hemma 8 månader med sina barn och på frågan hur det gick med amningen svarade han helt ärligt. Nu kan väl media ändå inte skylla på nyhetstorka!

I gårdagens Corre fanns ett antal artiklar av och med folkpartister. Både på nyhetsplats och på debattsidan. Reza Zarenoe, vårt förstanamn på landstingslistan i Linköpings valkrets, intervjuas.
Karin GranbomEllison och Carl B Hamilton har en debattartikel om försvarsindustrin, som hotas om de rödgröna vinner valet. Ralf Falkhede skriver om "Fast i skattefällan" och jag skriver om funktionshindrades möjligheter till jobb under rubriken "Lika möjligheter till arbete".
Vårt kommunalråd i Motala Kjell Fransson var också med i en stor intervju, som tyvärr inte är länkad.

Valrörelsen känns riktigt bra så här långt. I Linköping jobbar vi folkpartister för högtryck och det är jätteroligt. För egen del kombinerar jag lokal och regional valrörelse eftersom jag är både riksdags- och kommunkandidat.

I morgon onsdag startar jag i Boxholm med utdelning av min personvalsfolder. Därefter till Vadstena resten av dagen för utdelning i något bostadsområde och träff med lokala folkpartister, landstingskandidater och väljare vid valstugan på torget.

Förhoppningsvis blir det något blogginlägg i morgon kväll också.

Inga kommentarer: