söndag 4 april 2010

En skön påskhelg

Som ni ser så har jag varit lite lat vad gäller bloggandet i helgen. Har i stället gjort en del praktiska saker hemma, motionerat och umgåtts med familjen. Vårt äldsta barnbarn (16 år) har varit här i stället för att följa med familjen till Leksand, där lillebror spelat hockey hela helgen.

Är riktigt energigivande att umgås med en tonåring, som verkligen förstår att hon och hennes jämnåriga har alla möjligheter att göra något av sina liv. För både tjejer och killar som vill anstränga sig i skolan och samtidigt använda sin fritid klokt och sunt ligger världen öppen. Moderna kommunikationskanaler befrämjar intresse för andra språk och bidrar till att vidga vyerna.

Påskhelg till trots - jag kollar lite nyheter på nätet och bland bloggare. Ser att många har bloggat om förhandlingarna kring lärarnas förtroendetid och att Folkpartiets företrädare i SKL (Sveriges kommuner och landsting) lämnade förhandlingarna i veckan som gick.

Det var en bra markering, tycker jag. Jag vet inte hur man tänker sig att lärare ska klara föräldrakontakter, utvecklingssamtal och liknande uppgifter om de ska ha all sin tid förlagd till skolan på dagtid. Några som bloggat om detta är Lotta Edholm, Mark Klamberg,
Runo Johansson och min lokala partikollega Carina Boberg.

Inga kommentarer: