fredag 12 mars 2010

Västerås nästa

Får bli en kortis som avslutning på arbetsdagen. Ska packa för att i morgon bitti ta tåget till Västerås och Liberala riksmötet tillsammans med ett stort antal folkpartister både från Östergötland och från landet i övrigt. Det är alltid roliga möten med många återseenden och inspirerande seminarier.

Själv ska jag ha ett seminarium på söndag förmiddag tillsammans med Maria Lundqvist-Brömster, som är riksdagsledamot från Umeå. Vi har jobbat ihop tidigare kring handikappolitiken i partiet. Temat är "Att vända hinder till möjlighet - liberal handikappolitik". Vi har bjudit in två medverkande, som har mycket synpunkter på hur handikappolitiken borde genomföras i verkligheten. Det blir ibland många vackra ord och program som, tyvärr, inte alltid omsätts i handling ute i kommuner och landsting.

Utöver mitt eget seminarium hinner jag nog lyssna på några andra också. Jag har valt två olika, nämligen "Liberal framtidspolitik för sjukvården" och "Flest vänner på nätet vinner valet". Sjukvården har nära koppling till äldrepolitiken, som kommer att ingå i min personvalskampanj. Och sociala mediers roll i valrörelsen är mycket aktuellt och intressant att diskutera och lära mer om.

Västerås nästa!

Inga kommentarer: