fredag 18 september 2009

Obehaglig kvinnosyn

Tänkte inte öda någon tid på Anna Anka. Men det får nog bli en kortis ändå. Hennes artikel på Newsmill trodde jag var något slags försök till ett överdrivet raljerande över jämställdhetssträvandena i Sverige. Innehållet var så löjeväckande att jag inte ens kunde tro att den speglade en kvinnas åsikter år 2009.
Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro. Och det hade heller inte spelat någon roll om inte den manliga partisekreteraren i ett av riksdagspartierna hade uttalat sig som han gjorde. Att varje kvinna har rätt att leva det liv man vill och stå för det är naturligtvis helt OK. Men att som politiskt parti välkomna en så förnedrande värdering av kvinnor, det blir bara too much.
Nu har tydligen detta partis partiledare markerat lite försiktigt avståndstagande från sin partisekreterares uttalande. Men skadan är redan skedd.
Jag har medvetet avstått från att länka till de olika inläggen i frågan. Det är bäst om de bara får falla i glömska.

Inga kommentarer: