måndag 15 december 2008

Årets sista sammanträde och lådrensning

Detta får bli en snabbis innan jag rusar iväg till möte med omsorgsnämndens alliansgrupp. Inför nämndsammanträdena har vi en majoritetsavstämning kring ärendena ett par dagar i förväg. Även om vi jobbar bra ihop så kräver vissa frågor mer diskussion än andra för att komma till ett gemensamt beslut. Inget konstigt med det. Vi är fyra partier med olika hjärteområden.
På onsdag - sista nämndsammanträdet för året - ska nämnden anta 2009 års internbudget, som - förstås - bygger på fullmäktigebeslutet för några veckor sedan. Jag var då lite oroad över det en-procentiga rationaliteringsuppdraget. Men det visar sig att vi klarar det utan några särskilda neddragningar nästa år.
Utöver nämndsammanträdet på onsdag så ska jag rensa upp i min låda "Att åtgärda". Är alltid skönt att ha en så tom låda som möjligt att återkomma till efter helgerna. För då fylls den snabbt både av mina egna och andras förslag.

Inga kommentarer: